Jeroen Meus & Albert Heijn vlammen samen tegen kansarmoede

Per "Warmste Gerecht van Albert Heijn" dat gekookt en gedeeld wordt, doneert Albert Heijn € 2 aan De Warmste Week

Dit jaar richt de De Warmste Week de pijlen op kansarmoede. Dat is hard nodig, want kansarmoede treft 1 op 8 Vlamingen: een cijfer dat -helaas- in opmars is.

Albert Heijn vindt dat iedereen recht heeft op gezond en betaalbaar eten. Daarom steunt Albert Heijn De Warmste Week met de actie ‘Het Warmste Gerecht van Albert Heijn’. Dat is een gezonde en betaalbare maaltijd voor € 2 of minder per persoon.

Om zoveel mogelijk Vlamingen te inspireren, stuurde Albert Heijn TV-kok Jeroen Meus naar de winkel. Hij bedacht vervolgens 5 heerlijke recepten die stuk voor stuk gezond én budgetvriendelijk zijn. Lees: ze kosten € 2 of minder per persoon.

Hoe doe je mee met ‘Het Warmste Gerecht van Albert Heijn’ – en steun je de Warmste Week?

1. Kook een gerecht naar keuze voor minder dan € 2 per persoon. De vijf warme recepten die Jeroen Meus bedacht, zijn een smakelijke bron van inspiratie. Kook je liever een eigen budgetrecept? Dat kan natuurlijk ook!
  2. Maak een foto van jouw warmste gerecht.
  3. Deel je foto via jouw Instagram of Facebook account met hashtag: #hetwarmstegerecht en tag @albertheijnbelgie. Je kan ook via een formulier op de website van Albert Heijn België je recept opladen.
  4. Per Warmste Gerecht dat gekookt en gedeeld wordt, doneert Albert Heijn € 2 aan De Warmste Week. Deze actie loopt van 12 december 2022 tot en met 23 december 2022.

Raf Van den Heuvel, general manager van Albert Heijn België. “Samen beter eten bereikbaar maken voor iedereen – dat is de missie van Albert Heijn. We inspireren onze klanten het hele jaar door om lekker, gezond en goedkoop te eten. Voor de Warmste Week pakken we uit met ‘een specialleke’: 5 budgetgerechten van een sympathieke topchef. We hopen dat Jeroen Meus met zijn heerlijke recepten heel veel mensen inspireert om mee te doen – om zo samen te vlammen tegen kansarmoede.”

Koken en delen is de boodschap! #hetwarmstegerecht

Lees meer op: https://www.ah.be/acties/het-warmste-gerecht