Mechelen krijgt de allergrootste Albert Heijn van het land

Vandaag opent Albert Heijn XL Mechelen de deuren in het Malinas winkelpark

Vandaag pakt Albert Heijn in Mechelen uit met een dubbele primeur: een eerste winkel in Mechelen die meteen de allereerste Albert Heijn XL van het land is. Om 10h opent de winkel van 3500m2 de deuren. Wat je er vindt? Hollandse prijzen, een verrassend assortiment en persoonlijke service – alles in maatje ‘XL’.

Dit wordt een winkel voor al je dagelijkse én bijzondere boodschappen. “Mechelen heeft 10 jaar moeten wachten op een winkel van Albert Heijn. We hebben veel fans in deze stad die al lang hopen op de komst van een winkel in hun buurt,” zegt Franchisenemer Jan Peeters. “Om dat geduld te belonen, gaan we de Mechelaar verwennen met een hele grote winkel waar herkenning én verkenning hand in hand gaan. We pakken in onze winkel niet alleen uit met al het verrassende van Albert Heijn, maar ook met mooie producten van eigen bodem. We gaan van Albert Heijn XL Mechelen de ideale plek maken voor al je dagelijkse én bijzondere boodschappen.”

Raf Van den Heuvel, general manager van Albert Heijn België: “Albert Heijn België staat voor Hollandse prijzen, een verrassend assortiment en persoonlijke service. Bij Albert Heijn XL Mechelen komt dat DNA vergroot tot leven. Albert Heijn België viert dit jaar zijn 10e verjaardag en deze nieuwe winkel is een prachtige kers op de taart die het verjaardagsjaar afsluit. Het is onze 65e winkel in België. We zijn goed op koers om onze ambitie van 100 winkels waar te maken.”

Een sterk team: maatje XL. Albert Heijn XL Mechelen is een project van franchisenemers Jan Peeters, Wim Peeters en Mathé Heeren. Samen met meer dan 150 medewerkers zetten ze de schouders onder de winkel. Een team van drie supermarktmanagers neemt het dagelijks management voor hun rekening: Kristof Vande Walle, Chafiq Belhadj en Lars van Gansen. Voor de aanwerving van medewerkers ging Albert Heijn XL Mechelen op zoek in de brede Mechelse regio. Buren herkennen straks dan ook heel wat bekende gezichten onder de medewerkers.

Ook in Mechelen razend scherpe prijzen. Albert Heijn is gekend om razend scherpe prijzen. Ook bij Albert Heijn XL Mechelen mag je die verwachten. Prijzen bij Albert Heijn zijn altijd competitief. Daarnaast pakt de winkel ook elke week uit met promoties van formaat. Die vinden klanten in de Bonusstraat in de winkel én in de Bonusfolder die vanaf nu elke week in de bus valt. Ook in de app van Albert Heijn België zijn de Bonuspromoties te bekijken.

Daarnaast pakt Albert Heijn XL Mechelen ook het hele jaar door uit met Prijsfavorieten. Dat zijn meer dan 1250 topproducten voor de allerlaagste prijs: van groenten en fruit, tot koekjes, noten en schoonmaakmiddelen. Ze zijn makkelijk te vinden in de winkel, want klanten herkennen ze aan het logo met het blauwe duimpje. Daarvan vind je er extra veel in Mechelen.

Een duik in de XL-wereld van Albert Heijn XL Mechelen.Albert Heijn XL Mechelen staat voor lekker veel vers. Dat rijke assortiment vind je op verschillende plekken in de winkel:

• Een XL-versplein met heel veel verse groenten en vers fruit. We bieden er ook voorgesneden groenten en fruit, versbereide maaltijden en verspakketten aan.
  • Een XL-bakkerij waar de hele dag door brood gebakken wordt. Je vindt er ook heerlijke patisserie en hartige snacks.
  • Lekker veel sushi én een nieuw versconcept: Bam Tuk. Naast de gekende verse sushi wordt bij Albert Heijn XL Mechelen ook Asian Streetfood vers in de winkel gemaakt. Je vindt er springrolls, pad thai, mango sticky rice en een verscheidenheid aan hapjes om te delen.
  • Aan het Vega(n) eiland in de winkel vinden klanten 161 gekoelde vega(n) producten snel terug. In deze winkel vind je trouwens extra veel plantaardige producten: meer dan 420!
  • In de Markthal vind je alles voor de lunch en borrel waaronder producten van de grill, charcuterie, borrelhapjes, kazen, verse eieren en notentafels.
  • In de Wijnwereld vinden klanten een XL-keuze aan wijnen van verschillende prijsklassen: van toppers voor elke dag tot wijn voor bijzondere momenten.
  • Op de XL-diepvriesafdeling vind je alle diepvriesproducten waar je blij van wordt – waaronder ook diepvries babyvoeding en schepvis.
  • In de winkel krijgen lokale toppers een mooie plek: bier van de Mechelse brouwerij Het Anker, veel Belgisch vlees en Streeckgenoten. Voor het nieuwe gamma ‘Streeckgenoten’ produceert de Groep Peeters-Govers kwaliteitsvolle, Vlaamse charcuterie van eigen bodem. Peeters-Govers gebruikt recepturen van lokale slagers zoals hun eigen Versatelier en twee andere slagers uit Vlaanderen.

Een ruim zelfscanplein maakt het mogelijk om zelf de touwtjes in handen te nemen. Je kan je er je boodschappen zelf scannen na het winkelen. Bij Albert Heijn XL Mechelen kan je terwijl je winkelt je boodschappen scannen met je eigen mobiele telefoon of een handscanner. Betalen doe je daarna aan het zelfscanplein. Op zoek naar informatie en inspiratie? Digitale schermen doorheen de winkel informeren je over producten en geven maaltijdinspiratie.

Een duurzame winkel op Malinas - het meest duurzame winkelpark in Europa

Albert Heijn wil de impact van haar activiteiten op het milieu zo klein mogelijk houden. Daarom bouwt Albert Heijn steeds duurzamere supermarkten. Tegen 2025 moeten alle winkels van Albert Heijn CO2-neutraal zijn. Albert Heijn XL Mechelen neemt een sterke start met een duurzame winkel in het meest duurzame winkelpark van Europa: Malinas